Alle barnehagar skal utarbeide ein årsplan. Den er eit arbeidsdokument for personalet og gir informasjon til føresette og andre interesserte som kommunen og andre samarbeidspartnarar. I årsplanen kjem det fram kva vi skal drive med gjennom året. Periodeplanar for dei ulike barnegruppene blir sendt ut til føresette gjennom året.
Barnehagens årsplan, del 1 har vi kalt frå A-Å. Denne delen er den same frå det eine året til det neste. Her skal ein finne svar på korleis vi gjer ting/ har det i Rørstadmarka barnehage, sortert etter alfabetisk orden.
Barnehagens årsplan, del 2 gjeld for eit barnehageår om gangen. Felles tema for Rørstadmarka barnehage dette barnehageåret er «bøker og eventyr». Gjennom året skal barna bli lest for av dei vaksne i barnehagen regelmessig. Kva som blir lest vil vere avhengig av barnets alder, interesser, tema for perioden og kva bøker og eventyr vi har tilgjengeleg. Nokre barn elskar å bli lest for, andre treng å øve meir på det.
Barns møte med rikt og variert språk gir barna eit betre grunnlag for den vidare språkutviklinga. Det å bli lest for som barn er også sentralt for å vekke barns eiga leseglede på eit seinare tidspunkt. Planen vår er å gjere barna rusta til å snu den negative trenden til skulebarn når det gjeld leseferdigheiter.
I sula oppvekst er det satt i gang eit tverretatleg samarbeid mellom barnehage, skule, helsestasjon, bibliotek og administrasjon i kommunen og høgskulen i Volda med fokus på barns leseferdigheiter og aktuelle språkløyper for personalet etter gitte tema. Gjennom å auke kompetansen til oss vaksne skal sula-barna få auka leselyst, leseglede og leseferdigheiter. Med fokus på språk skal arbeidet med inkludering fortsette. Utviklingsarbeid for personalet gjennom Rekomp (Regional kompetanseheving) frå 2024/2025 skal halde fram i Sula.
Med inkludering meiner vi i Rørstadmarka barnehage:
• Fellesskap; du er ein av oss.
• Deltaking; i aktivitetar og det sosiale fellesskapet.
• Medverknad; kunne seie si meining og bli lytta til.
• Utbytte; fagleg og sosialt utbytte for alle.
Barnet si stemme skal vi høre gjennom det barnet fortel sjølv og viser med kroppsspråket sitt, det foreldre fortel og det vi som jobbar i barnehagen observerer. Barna skal ha eit trygt og godt miljø i barnehagen.
I Rørstadmarka barnehage har vi samanfatta fagområda i rammeplanen til ein progresjonsplan. Det er mykje som skjer i løpet av barnets første år, alder og utviklingsnivå har betydning for korleis vi jobbar med og i barnegruppene. Likt tema vil bety ulike måtar å jobbe på.
Årsplanen i barnehagen er utarbeidd av personalet og vedtatt av barnehagens samarbeidsutval: