Årsplan i Rørstadmarka barnehage

Alle barnehagar skal utarbeide ein årsplan. Den er eit arbeidsdokument for personalet og gir informasjon til føresette og andre interesserte som kommunen og andre samarbeidspartnarar. I årsplanen kjem det fram kva vi skal drive med gjennom året. Periodeplanar for dei ulike barnegruppene blir sendt ut til føresette gjennom året.

Barnehagens årsplan, del 1 har vi kalt frå A-Å. Denne delen er den same frå det eine året til det neste. Her skal ein finne svar på korleis vi gjer ting/ har det i Rørstadmarka barnehage, sortert etter alfabetisk orden.

Barnehagens årsplan, del 2 gjeld for eit barnehageår om gangen. Vi har valt å ha eit felles overordna tema for heile barnehagen, presentert månad for månad gjennom ein kalender. Dette barnehageåret er det språk i barnas leik. I følgje progresjonsplanen til barnehagen ventar vi ei utvikling frå enkel funksjonsleik med klossar, parallelleik og den første spenningssøkande leiken i «Bø-titt», til symbolleik, fantasileik og enkel rolleleik, til meir avansert sosial leik, regelleik og konstruksjonsleik der språket er sentral. Språk er meir enn berre ord, sjølvsagt. Men til eldre barna blir, dess meir viktig og sentralt blir den verbale ordproduksjonen i barnas leik med kvarandre.

Barna sin leik og leikeutvikling er viktig i seg sjølv. Leiken blir brukt av barnet til å bearbeide og forstå, øve seg og rett og slett å ha det gøy. Gjennom leiken tek dei etter kvart andre roller. Å øve på å ta andre sitt perspektiv er ein sentral ferdighet vi har bruk for heile livet. Når vi veit at leiken er så viktig, og at språket etter kvart blir meir bærande i leiken, forstår vi også at språket er viktig. Språk og leik heng så tett saman, ein treng det eine for å bli god på det andre. Og begge delar blir utvikla samtidig.

Barn leikar det dei har sett, hørt, erfart, opplevd. Med hovudfokus på språk, leik og miljøet rundt barna skal vi jobbe gjennom året med tre eventyr: «Bukkane Bruse», «Skinnvotten» og «Geitekillingen som kunne telle til ti». Med utgangspunkt i desse eventyra skal alle gruppene jobbe med både språk, leik, motorikk, psykisk helse, forståing av tal og forståing av samfunn, for å nemne noko. Vi skal å gi barna erfaringar og miljø som inspirerer til mykje leik, gode samtalar og at språket kan blomstre langsmed.

Tema for Rekomp 23/24 (Regional kompetanseheving for personalet) passar fint inn med det vi skal jobbe med: “Utforming av det fysiske miljøet og rommet si betydning for språkleg aktivitet”.

Årsplanen i barnehagen er utarbeidd av personalet og vedtatt av barnehagens samarbeidsutval:

årsplan del 1, frå A-Å, pdf

årsplan del 2, 2023-2024, pdf